آموزش توپ گیری در فیفا 18

سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوست داران بازی فیفا 18. امروز قصد دارم به روش های مختلف توپ گیری در فیفا 18 بپردازم. خوب آموزش را این طوری شروع میکنم که اولا برای گرفتن توپ در فیفا 18 روش های مختلفی وجود دارد. که من سعی می کنم به صورت خلاصه آن ها را برای شما آموزش بدهم تا از خوندن مطلب خسته نشوید، برای بعضی از روش ها نیز فیلم آموزشی تهیه کردم. سعی کردم به ترتیب از خوبتر ها شروع کنم.

روش های مختلف توپ گیری در فیفا 18

1- توپ گیری به روش تکل کوتاه

خوب پرکاربردترین روشی که می توانید با آن توپ را از حریف بگیرید تکل کوتاه است. خوب شاید این اسم شما را یاد تکل بیاندازد، اما خیر این با تکل تفاوت هایی دارد، که همین تفاوت ها باعث بهتر بودن این تکل نسبت به تکل معمولی است. در زیر فیلم آموزشی آن را قرار دادم اما به صورت متنی هم آن را برای شما توضیح خواهم داد.

برای انجام این روش شما باید به سرعت به سمت بازیکن حریف بدوید، سپس هنگامی که به آن نزدیک شدید شوت را فشار دهید. با این کار مشاهده خواهید کرد که بازیکنتان یا با تنه، و یا به پا انداختن به سمت توپ، توپ را برای خود میکند. مزیتی که این روش نسبت به تکل معمولی دارد این هست که اگر تکل شما نگرفت شما میتونید به سرعت دوباره به سمت بازیکن حریف بدوید اما وقتی تکل معمولی می زنید بازیکنتون روی زمین پخش میشود و تا بخواهد دوباره بلند شود، بازیکن حریف رفته و یه گل زده.

این روش مناسب ترین و پر کاربردترین روش برای توپ گیری هست.

مشاهده فیلم :

 

2- تکل معمولی

خوب درسته که تکل باعث میشه بازیکن شما روی زمین پخش بشه و اگر خدایی نکرده تکلش نگیره، کلا جا بمونه اما بعضی مواقع بهترین روش برای گرفتن توپ همینه. مخصوصا زمانی که فاصله تان از بازیکن حریف دور است و زمانی که بتونید حرکت بازیکن حریف رو پیش بینی کنید. بله اگر پیش بینی می کنید که مهاجم حریف کدام طرف میرود با این تکل خودتان را جلو اون پخش کنید. با این کار مهاجم روی زمین میافتد اما خطایی صورت نمیگیره چون اول پای شما به توپ میخورد. برای انجام این کار هم که احتمالا خودتون میدونید دکمه سانتر را باید بزنید.

3- استفاده از بازیکن دوم

این روش یک مقدار پیش رفته است و انجام آن نیاز به تمرین و حرفه ای شدن دارد چون باید دو بازیکن را همزمان کنترل کنید. برای انجام این روش باید دکمه L1 را در دسته نگه دارید با انجام این کار نزدیک ترین بازیکن به بازیکنی که شما در اختیار دارید شروع به حرکت به سمت بازیکن حریف که توپ در دستش هست میکنه. حالا شما باید بازیکنی که خودتون در اختیار دارید رو حرکت بدید. حالا به کجا؟ این جایی که میگم. شما باید اون رو بین مسیری که بازیکن حریف میخواهد به هم تیمیش پاس بده قرار دهید. بذارید درست تر بگم. اول L1 را می گیرید. با این کار یک بازیکن شما به سمت مهاجم میدوه و باعث میشه اون مجبور به پاس دادن بشه. اما قبل این که اون پاس بده شما باید پیش بینی کنید که به کدوم هم تیمیش میخواد پاس بده و با بازیکنی که در اختیار دارید به اون سمت برید و توپ را هنگام پاس ازش بگیرید.

4- روش های دیگر

خوب روش های دیگری نیز برای توپ گیری وجود دارد که چون خودم با آن ها نتیجه خوبی نگرفتم اون ها رو توضیح نمیدهم. اگر روش دیگری که واقعا کار کنه را یاد بگیرم حتما در ادامه این پست قرار میدهم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *