آموزش بهترین ترکیب ها در فیفا 18

آموزش بهترین ترکیب ها در فیفا 18

سلام دوستان گلم خوش اومدید به یه آموزش دیگه از بازی محبوب فیفا. امروز قصد دارم دو تا از بهترین ترکیب های بازی فیفا رو بهتون معرفی کنم. یکی ترکیب هجومی و یکی ترکیب دفاعی.

ترکیب هجومی

ترکیب هجومی که میخوام معرفی کنم ترکیب 3-5-2 هست. تصویر این ترکیب رو در زیر مشاهده میکنید.

واقعا عالی خودم امتحانش کردم واقعا جواب میده در فیلمی که در انتهای مقاله گذاشتم مشاهده خواهید کرد که با این ترکیب چطوری لیورپول رو 8 – 2 بردم. واقعا عالیه.

ویژگی های این ترکیب :

قدرت پرس بالا :

شاید این بهترین ترکیب برای افردای است که میخوان حملات خودشون رو از زمین حریف شروع کنن. تعداد بازیکن بالا در جلوی این ترکیب باعث میشه تا با یک اشتباه حریف در پاس کاری بتونید توپ رو مال خودتون کنید و سپس با پاس کاری بین 3 مهاجم نوک این ترکیب بتونید گلی رو به ثمر برسونید.

علت وجود تاتنهام در عکس بالا این هست که واقها این تیم جزء بهترین تیم ها برای این نوع سبک بازی هست. همچنین منچستر سیتی و بارسلونا نیز با این ترکیب هماهنگ هستند و میتونید با استفاده از اونها به این ترکیب روح ببخشید.

وجود مثلث هجومی در نوک این ترکیب:

نمیدونم چقدر با پاس کاری های مثلثی آشنا هستید اما یکی از پرکاربرد ترین تاکتیک های مربیان برای جاگذاری پرس دفاع تیم حریف استفاده از پاس کاری های مثلثی بین 3 بازیکن هست. حرکت های بدون توپ یک بازیکن باعث فضا سازی برای بازیکن سوم شده و در اولین فرصت به آن پاس دهید سپس تیم حریف بازیکنی که بدون توپ حرکت کرده بود را رها کرده و به سمت شما حرکت میکند و حالا نوبت این است که به این بازیکن پاس بدهید. توی فیلم نمونه هایی از این حرکت را گذاشتم.

هافبک های جناحین و 3 بازیکن در محوطه

از عنوان مشخصه وقتی تعدد بازیکن در محوطه جریمه حریف زیاد هست یکی از کاربردی ترین روش ها برای به ثمر رساندن گل سانتر روی محوطه جریمه است. وجود دو هافبک در طرفین به شما این امکان را می دهد که وقتی از مرکز زمین نتوانستید نفوذ کنید، توپ رو به جناحین ببرید و سپس با یک سانتر موقعیت گل زنی ایجاد کنید.

همچنین این دو هافبک می توانند به عنوان دفاع های جناحین ترکیب به 3 دفاع کمک کنند. البته باید نقشی که برای آن ها تعریف میکنید به آن ها این اجازه را بدهد.

معایب این ترکیب:

تنها 3 دفاع:

شاید بزرگترین نقطه ضعف این ترکیب تعداد کم دفاع است. بار ها برای من این اتفاق پیش اومده که با یک ضد حمله از طرفین گل بدی رو خورده باشم. اگر حریفتان زرنگ باشد. با گذاشتن یک مهاجم در طرفین این ترکیب و ثابت نگه داشتن آن در جایگاهش هنگام حمله شما به سرعت می تواند با گرفتن توپ از شما و یک سانتر برای مهاجمش آن را در موقعیت خوب گل زنی قرار دهد.

پس همیشه باید مراقب این گونه ضد حمله ها باشید. راه کارش این هست که به هافبک های طرفین خود اجازه پیش روی زیاد ندهید.

ترکیب دفاعی

ترکیب دفاعی که میخواهم به شما معرفی کنم ترکیب 4-5-1 است.(البته 5-4-1 هم گزینه خوبی است).

ویژگی های این ترکیب:

تعداد بازیکن بالا در جلوی محوطه جریمه شما :

شاید 80 در صد از گل هایی که تا به حال در فیفا 18 خوردم از روی شوت های پشت محوطه جریمه بوده است. استفاده از شوت در فیفا 18 یک ابزار فوق العاده برای به ثمر رساندن گل هست. در فیفا 18 خیلی راحت میتوانید با شوت گل بزنید. این اتفاق زمانی که شما بخواهید گل بزنید خوب است اما وقتی حریفتان میخواهد از این روش استفاده کند خیر.

باید برای جلوگیری از این نوع حمله برنامه ریزی کنید. بهترین راهکار افزایش تعداد بازیکن جلو محوطه جریمه خودتون هست. یکی از دلایل اصلی برای انتخاب این ترکیب همین امر بوده است. اما بیاد داشته باشید پرسی بازی کردن با یک ترکیب دفاعی اصلا معنایی ندارد. شما نباید در زمین خودتون مخصوصا جلوی محوطه جریمه تیم حریف رو پرس کنید. یعنی نباید برای گرفتن توپ وحشیانه به پای حریف بروید. زیر حریفتان با دو سه تا یک و دو به محوطه می رسد و برای خود موقعیت گل زنی ایجاد میکند.

به همین خاطر پیشنهاد میکنم برای گرفتن توپ عجله نکنید. چون تعداد بازیکنان شما بالاست خود حریف شما با یک پاس اشتباه توپ رو به شما تقدیم می کند.

معایب ترکیب:

تنها یک مهاجم!!! چطور گل بزنم؟

شاید گل زدن با این ترکیب خیلی مشکل باشد چون تنها یک مهاجم در اختیار دارید. روشی که من با این ترکیب تونستم و می تونم گل بزنم این هست که تاکتیک تیم رو روی ضد حمله گذاشتم. با این کار مهاجم نوکتون خیلی حرکات در عمق خوبی رو انجام می دهد. پس منتظر حرکت اون به پشت دفاع حریف بمونید. همین که اون حرکت کرد با یک پاس عمقی اون رو صاحب توپ کنید.

بعد از این که توپ بدست مهام اومد اگر موقعیت برای گل زنی اون بود که باید با شوت گل به ثمر برسونید وگرنه باید به فضای خالی حرکت کنید تا هافبک ها به اون اضافه بشن و بتونید از تعداد بازیکن بالا در محوطه جریمه برای گل زدن استفاده کنید.در فیلم زیر نمونه هایی از به ثمر رسوندن گل با این روش رو گذاشتم.

 

ممنون از همراهیتون در خواندن این مطلب. امیدوارم تونسته باشم چیز جدیدی رو به شما آموزش داده باشم. امیدوارم همیشه سالم و سرحال باشید تا یک آموزش دیگر شما رو به خدای بزرگ میسپارم.

 

مشاهده فیلم:

 

مطلب پیشنهادی: آموزش 3 دریبل ساده و کاربردی فیفا 18

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *