آموزش روش های دفاع و توپ گیری در فیفا 19

آموزش دفاع در فیفا 19

سلام دوستان گلم. فیفا آرمو هستم. خوشحالم که با یک آموزش دیگه از فیفا 19 با عنوان روش های دفاع خدمت شما هستم.

همیشه بهترین بازیکنان در فیفا 19 کسانی هستند که به موقع دفاع می کنند و به موقع حمله. این رو به خاطر این گفتم که بدونید بهترین دفاع به نظرم ترکیب، خوب دفاع کردن و خوب حمله کردن هست. بهترین تیم های دفاعی توی جهان هم بالاخره  گل میحورن. اما خوب کمتر مثلا یکی. به همین خاطر حتما باید نقشه ای هم برای جبران این گل خورده داشته باشید تا بگیم در مجموع دفاعمون خوب بوده.

امروز سعی میکنم موارد زیر را بهتون آموزش بدم.

1- انتخاب بهترین ترکیب دفاعی در فیفا 19.

2- بهترین روش های توپ گیری فردی در فیفا 19.

3- بهترین روش های توپ گیری تیمی در فیفا 19.

4- روش های ضد حمله سریع برای گل زدن.

انتخاب بهترین ترکیب دفاعی در فیفا 19

خوب ترکیب های دفاعی گوناگونی در فیفا 19 وجود داره. اما من با توجه به موضوعی که اول گفتم یعنی روشی خوبه که هم حملش خوب باشه و هم دفاعش، ترکیب دفاعی رو انتخاب می کنم که چهار دفاع داشته باشه. ترکیب های 5 دفاعه جلوی زمین رو از هافبک و مهاجم خالی میکنه، که همین باعث میشه پاس کاری سخت بشه.

ترکیب دفاعی پیشنهادی من :

دلایل و ویژگی هایی که این ترکیب داره:

خوب فیفا روی شوت خیلی کار کرده به همین خاطر بیشترین گل های دریافتی از روی شوت هست. و البته شوت هایی که از پشت محوطه جریمه زده می شود. من خودم بیشترین گل هایی که میخورم از روی همین شوت هاست.

به همین خاطر ویژگی که این ترکیب داره 3 تا هافبک وسط زمین هست. حضور این هافبک ها به همراه 2 تا دفاع پشتشون حسابی جلوی دروازه رو شلوغ می کنند. و کار را برای شوت زدن حریف سخت.

دیگر ویژگی این ترکیب وجود دو تا دفاع داخل محوطه جریمه هست. وجود حداقل دو تا بازیکن در اونجا ضروریه که از روی سانتر گل نخورید. به همین خاطر اگر دید تیم حریفتون با ترکیب 3 دفاعه بازی میکنه مطمئن باشید که با سانتر می تونید گل های زیادی رو بهش بزنید. چون ترکیب های 3 دفاعه فقط یک دفاع در محوطه جریمه دارن.

ویژگی سوم دو تا هافبک راست و چپ این ترکیب هستند. شما با وجود این دو تا هافبک دیگر نیازی نیست دفاع های راست و چپ خودتون رو برای حمله جلو ببرید. و می تونید اون ها را رو همیشه در دفاع نگه دارید تا از نفوذ حریفتون از گوشه ها جلوگیری کنید. شما باید توی بخش instruction وظیفه اون ها رو تغییر بدید تا همیشه تو دفاع بمونن. اگر بلد نیستید این کار رو بکنید تو نظرات بگید تا روشش رو بگم. اینجا بخوام این بگم متن خیلی طولانی میشه.

پیشنهاد میکنم آموزش ضربه ایستگاهی در فیفا 19 رو ببینید

آموزش ضربه آزاد فیفا 19

بهترین روش های توپ گیری تیمی در فیفا 19

همون طور که قبلا هم تو فیفا 18 گفتم روش های مختلفی برای گرفتن توپ هست. من اول میام روش تیمی رو میگم چون مهمتره و اکثرا به خاطر رعایت نکردن همینه که باعث گل خوردن میشه.

خوب همون طور که در عنوان گفتم رسیدیم به مرحل گرفتن توپ. یعنی ترکیبمون رو انتخاب کردیم و رفتیم تو زمین بازی. بازیکن حریف داره حمله میکنه و ما میخوایم توپ رو ازش بگیریم.

روش های گرفتن توپ

1- به هیچ وجه در دفاع خشن نباشید. حالا یعنی چی. یعنی این که هی دکمه L1 رو نزنید و هر بازیکنی که اختیارش به شما داده شد بدو بدو برید تو پای کسی که توپ دستشه. با این کار حریفتون سریع با دو تا یک و دو همه بازیکنانتون رو پشت سر میذاره و به دروازه شما میرسه.

توی دفاع کردن شما باید دوتا چیز رو جایگزین خشونتتون کنید. یکی خوب دیدنه  و یکی پیش بینی.

خوب دیدن یعنی اینکه با دفاعتون جلوی بازیکن حریف قرار بگیرید، اما توی پایش نرید. باز هم میگم اگر بدو بدو برید توپاش با یک و دو جاتون میذاره. خوب حالا که با بازیکنتون جلوی اون رو بستید همش به مسیر بازیکن حریف تا دروازه نگاه کنید و خودتون رو در این مسیر قرار بدید تا با شوت مستقیم توپ رو گل نکنه. با این کار اون رو مجبور میکنید به پاس دادن.

حالا که پاس داد شما هم باید بازیکنتون رو عوض کنید و با یک بازیکن دیگه به جلوی بازیکن جدید برید. و همان کار قبلی را بکنید یعنی مانع از شوت مستقیم اون به سمت دروازه شوید.

با این کار حریفتون دائم مجبور به پاس دادن میشه. و شایدم این وسطا یبار شوت بزنه و توپ رو تقدیم به شما کنه چون شما جلوی دروازه را گرفتید.

حالا که دفاع تیمی رو خوب دارید انجام میدید میریم سراغ روش های فردی گرفتن توپ و مهمترین عامل برای اون یعنی پیش بینی.

بهترین روش های توپ گیری فردی در فیفا 19

خوب حالا نوبت این هست که توپ رو از حریفتون بگیرید و به ضد حمله برید.

شما باید روش دفاع تیمی را ادامه دهید تا دو حالت بوجود بیاد و بتونید توپ رو بگیرید. یکی این که پیش بینی کنید بازیکن حریف به چه کسی میخواهد پاس دهد و یا با تکل و یا با راه رفتن خودتون رو در اون مسیر قرار بدید و توپ رو بگیرید.

یا متوجه اشتباه حریفتون بشید، یعنی متوجه شید اون به جایی رفته که نمی تونه به کسی پاس بده. حالاست که شما باید با تکل یا تکل کوتاه توپ رو از اون بگیرید.

تکل کوتاه منظورم همون فشار دادن شوته که مثل تکل پاش رو میندازه اما روی زمین پخش نمیشه. پیشنهاد می کنم همیشه از این روش استفاده کنید چون تکل بلند روی زمین پخش میشید و اگر حریف با یک دریبل ازتون رد بشه دیگه نمی تونید بهش برسید.

اینجا هم لازمه خوب نگاه کنید و حواستون به بازیکن حریف و هم تیمیاش باشه. هر وقت تنها گیرش اوردید بریزید رو سرش.

روش ضد حمله در فیفا 19

خوب حالا با یک دفاع خوب تونستید توپ رو بگیرید. و نوبت حمله میرسه.

اولا حتما تاکتیک تیمتون رو در بخش تاکتیک روی ضدحمله قرار بدید. تا بازیکنان حمله ای تون به صورت نفوذی حمله کنن. یعنی به سمت فضای خالی بدوند و شما بتونید با پاس عمقی توپ رو بهشون برسونید.

دوما حتما یکی از دو هافبک راست یا چپ را همیشه در جلوی زمین قرار دهید. برای این کار در بخش instruction نقش اون رو ماندن در جلو بذارید. با این کار یکی از هافبک هاتون همیشه با مهاجم نوکتون جلو میمونند. البته می تونید دو تا هافبکتون رو جلو بذارید.

سوما باید پاس ضدحمله ای را بلد باشید. با هر دفاعی که توپ را از حریف گرفتید. سریع توپ را در فرصت مناسب با نگه داشتن R1 و زدن دکمه پاس به یکی از هافبک های جلو برسونید. هنگامی که R1 را در پاس دادن نگه میدارید خواهید دید که توپ با چه قدرتی پاس داده می شود.

چهارم – حالا که توپ دست هافبک جلوی شا هست منتظر بمونید تا مهاجمتون در یک فضای خالی حرکت کند، سپس توپ را با پاس عمقی یا سانتر به او برسانید.

در آخر اگر دیدید موقعیت مناسب هست با همون مهاجم شوت بزنید یا اگر نه منتظر باشید تا هافبک های شما به محوطه جریمه حریف بیان و سپس شما با پاس یا سانتر توپ رو به اونها بدید تا در موقعیت مناسب شوت کنید و گل بزنید.

امیدوارم خوب توضیح داده باشم و شما لذت برده باشید. ممنون فیفا آرمو.

8 نظر در “آموزش روش های دفاع و توپ گیری در فیفا 19

    آرمان

    (اسفند ۲۸, ۱۴۰۰ - ۳:۵۴ ب.ظ)

    سلام، این توضیحاتون عالللللللللللیییی بودا
    محشر

    kian

    (خرداد ۷, ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ ق.ظ)

    لطفا نحوه درست شوت زنی رو اموزش بدید من انلاین بازی میکنم حریفام از هر ۳ شوت حتما یکی رو گل میزنند من از ده تا شوت یکی اصلا گل نمیشن همش دروازه بان سیو میکنه در ضمن حریفام خیلی راحتتر توپ رو از من میگیرن

    سعید

    (فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ - ۵:۰۴ ب.ظ)

    بینهایت سپاس.اگه تو فیلم توضیحات داده بشه بیشتر تو ذهن میشینه.

    هاشم

    (اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ ق.ظ)

    اقا من با فامیلمون کل کلی بازی میکنم دو سه روزه داره منو میبره با این سیستم نگوو اینجا دیده 😅

    شاهین آذری

    (آذر ۲۳, ۱۳۹۷ - ۹:۲۳ ب.ظ)

    سلام لطفا این بخشinstruction رو کامل توضیح بدید که چطوری بازیکنان رو در سر جاشون نگه داریم یا هجومی کنیم گزینه های که توش هستن کامل توضیح بدید ممنون میشم در ضمن بهترین نوع تنظیم کنترور دسته رو تو بازی که واقعا ایده ال هست رو توضیح بدید ممنون میشم

      فیفا آرمو

      (آذر ۲۳, ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ ب.ظ)

      ممنون که نظر قبلی رو کپی کردی 😉 راستش فرصت نکردم عزیز، یخورده درگیر درس خوندنم نمیتونم آموزش جدید بذارم، در اولین فرصت حتما این کارو میکنم.

    ali

    (آذر ۱۳, ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ ب.ظ)

    سلام لطفا این بخشinstruction رو کامل توضیح بدید که چطوری بازیکنان رو در سر جاشون نگه داریم یا هجومی کنیم گزینه های که توش هستن کامل توضیح بدید ممنون میشم در ضمن بهترین نوع تنظیم کنترور دسته رو تو بازی که واقعا ایده ال هست رو توضیح بدید ممنون میشم

      فیفا آرمو

      (آذر ۱۴, ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ ق.ظ)

      سلام حتما توی یک ویدیو این کار رو خواهم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *